środa, 27 maja 2020

Lekcje 28.05.2020r.

Dzień dobry!
Wczoraj dowiedzieliście się dużo o polskich wodach płynących, czyli rzekach, i o stojących, czyli jeziorach.
Dziś zajmiemy się krajobrazami Polski. Przypominam, że sami ustalacie, kiedy potrzebujecie przerwy. Oczywiście pamiętacie, ze przerwa to przede wszystkim rozruszanie, dotlenienie i nawodnienie.

Zaczniemy od wykonania ćwiczenia na kręgosłup, czyli od budowania domu. Pamiętacie? Siadamy po turecku, czyli w siadzie skrzyżnym, plecy proste, układamy na głowie dłoń, po czym nad nią kładziemy drugą i tak na przemian, mówiąc: parter, pierwsze piętro, drugie, trzecie, czwarte, piąte, szóste, siódme, ósme, dziewiąte, dziesiąte i dach - a dach to dłonie złożone w strzałkę, wyciągnięte jak tylko możecie najmocniej w kierunku sufitu. Wytrzymujemy w takiej pozycji, licząc w myślach do pięciu, a następnie opuszczamy ręce, rozluźniamy plecy i liczymy w myślach do dziesięciu. Ćwiczenie powtarzamy pięciokrotnie.

Teraz zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu:


Wiecie już, że w Polsce są cztery typy krajobrazu, klasyfikowane według ukształtowania terenu: nadmorski, nizinny, wyżynny i górski.


Chciałabym, abyście utrwalili sobie informacje z nimi związane.  Pomogą Wam w tym poniższe karty pracy. Możecie z nich skorzystać (skserować, wypełnić, pokolorować, wkleić), ale możecie również sami zanotować informacje z ramek i narysować własne ilustracje oraz podpisać elementy na nich. Do Was należy wybór formy Waszej pracy.



Wiecie też, że są dwa typy krajobrazu, klasyfikowane według tego, jak został stworzony: naturalny (stworzony przez naturę) i przekształcony (stworzony przez człowieka). I znów - Wasz wybór, czy do utrwalenia tych informacji użyjecie gotowej karty, czy sami stworzycie notatkę i rysunki.


A na koniec odkodowanie obrazka. I uwaga: tu nie można się pomylić! Proponuję Wam, abyście najpierw odszukali kolejne kwadraciki i pozaznaczali je sobie ołówkiem, a dopiero potem je pokolorowali. Zaznaczając kolejne kwadraciki, skreślajcie je sobie w kodzie, aby się nie pomylić. Kolorujcie starannie i dokładnie, pilnujcie, żeby nie rozmazać rysunku, nie wyjść poza kwadracik. Pracę wykonaną niewłaściwie trzeba będzie zrobić jeszcze raz, od początku - warto więc się skupić i postarać od razu, bo zajmie to zdecydowanie mniej czasu, niż ponowne wykonywanie pracy. 



Odkodowana plansza będzie Wam potrzebna na jutrzejsze zajęcia, zadbajcie więc, aby była czyściutka i niepognieciona, bo trzeba będzie ją robić ponownie.

Uwaga dzieci, które będą robić notatki własne, bez wykorzystywania kserokopii - ponieważ wymaga to więcej pracy, macie wydłużony czas do wykonania zadań z krajobrazami do niedzieli.

I to już wszystko na dzisiaj. Jutro przygotujcie sobie kredki, flamastry, kolorową plastelinę, kolorową krepinę - sami zdecydujecie, które z tych materiałów wykorzystacie do pracy. Ciekawi jesteście, do jakiej? Już jutro się dowiecie 😁 Pa!
                                                                          Wasza Pani Basia

1 komentarz:

  1. Dzień dobry, dziś lekcje bardzo fajne.pozdrawiam klasę i Panią Basię
    Bartek

    OdpowiedzUsuń