czwartek, 26 marca 2020

Lekcje 26.03.2020r.

Dzień dobry!

Wyspani? Śniadanie zjedzone? Ząbki umyte? Wiosenne powietrze do pokoju wpuszczone? Na biurku porządek? No to zaczynamy!

Na początku prośba, ważna. Bardzo się cieszę z każdego Waszego komentarza. Jednak pamiętajcie, że najważniejsza jest jego treść. Dlatego od dzisiaj wprowadzam zasadę: w komentarzu maksimum 6 emotikonek (sześć - bo 2a to klasa na szóstkę 👍) i bardzo proszę o jej przestrzeganie.

Czas na zajęcia. Dziś Was trochę zaskoczę. Chciałabym, abyście sobie przypomnieli lekturę "Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek". Zajrzyjcie do swoich zeszytów do notatek z lektury, albo na bloga - wystarczy kliknąć w obraz poniżej.

https://klasa2018a.blogspot.com/2019/12/nasze-lektury-niesamowite-przygody.html

A zadanie na dziś dla Was jest następujące: wymyśl i napisz przygodę jedenastej skarpetki.
Trudne? Na pewno dacie radę. Jestem o tym przekonana!
Przypomnę Wam, jak pracujemy nad tekstem.
* Najpierw pomyślcie, co chcielibyście napisać. To może być pomysł baśniowy, fantastyczny, przygodowy, realistyczny (czyli taki z prawdziwego życia) - decyzja należy do Was.
* Potem napiszcie to, co wymyśliliście, na kartce - "na brudno".
* Teraz przeczytajcie swoją pracę - na głos, żebyście mogli usłyszeć ewentualne błędy językowe. Pamiętacie, że przy głośnym czytaniu od razu wiedzieliście, że coś jest nie tak? Wtedy byłam obok, teraz jestem daleko, ale Wy naprawdę to już umiecie!
* Nadszedł czas na żółty słowniczek ortograficzny - sprawdźcie w nim pisownię wyrazów, których nie znacie lub nie jesteście pewni, jak je napisać.

Gotowe? Uffffff, to było dużo pracy i na pewno przyda się teraz przerwa. Wstańcie od biurka, przeciągnijcie się jak koty, zróbcie koci grzbiet, przejdźcie się po pokoju na czworakach (pamiętajcie, że koty poruszają się bezszelestnie i bezkolizyjnie), obliżcie buziaki jak kotki po zjedzeniu smakołyku, napijcie się wody, poziewajcie jak śpiące kotki..... stop! Nie zasypiajcie 😀 Przed Wami dalsza część pracy.

Teraz otwórzcie zeszyty do polskiego tak, żeby mieć wolne dwie strony. Najpierw napiszcie tytuł pracy: Przygoda jedenastej skarpetki.
Pod spodem przepiszcie swoją pracę. Jak zawsze - jak najstaranniej potraficie. I oczywiście bezbłędnie. Pamiętajcie, że to bardzo ważne. I pamiętajcie, że po przepisaniu musicie sprawdzić swoją pracę - to się nazywa autokontrola.
Po przepisaniu treści wykonajcie piękną ilustrację do swojego opowiadania o przygodzie jedenastej skarpetki.

Zasłużyliście na odpoczynek, a Wasz mózg i Wasze mięśnie na dostarczenie paliwa - dlatego zjedzcie coś i napijcie się wody.

Obiecałam Wam, że wrócimy do mnożenia. I wracamy.
Przed Wami plansza, na której jest 21 działań oraz diagram, w którym trzeba te działania odnaleźć - są ukryte poziomo i pionowo.
- Obliczcie działania i zapiszcie wyniki.
- Odszukajcie w diagramie wszystkie działania.
- W każdym odnalezionym działaniu wstawcie znaki matematyczne (mnożenia i równości).
- Otoczcie działanie kolorową ramką.
- Zaznaczcie w kwadraciku przed działaniem, że już jest odnalezione. 
Przykład 5x1=5 zrobiłam Wam na wzór. Powodzenia!


To już wszystko na dzisiaj. Życzę Wam miłego dnia, owocnej pracy i dobrej zabawy.

Poproście Rodziców, aby zrobili Waszej pracy z polskiego ładne, wyraźne zdjęcie. Nie wiem, czy się domyślacie, jak bardzo ciekawa jestem Waszych pomysłów! Na pewno też chętnie poczytacie pomysły swoich koleżanek i kolegów. Nie będę więc czytać sama, wstawię Wam Wasze prace do poczytania.
                                                                                                  Wasza Pani Basia

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam Skarpetki :-) pozdro dla wszystkich
    Kuba

    OdpowiedzUsuń
  2. Trudne ale fajne��Bartek




    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć wszystkim,
    jestem ciekawa jak wam poszło pisanie opowiadania o jedenastej skarpetce.
    Pozdrawiam wiosennie
    Michalina😍😊❤🌹👩‍🏫💪

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie było odrabiać polski.Dziękuje
    za Pani starania 😀♥️
    Tymek

    OdpowiedzUsuń
  5. dzień dobry, bardzo mi się podobała praca z wymyślaniem opowiadania 11 Skarpetki, pozdrawiam klasę 2A
    Kaja

    OdpowiedzUsuń