Wasze wczorajsze roboty były cudowne! Możecie je popodziwiać we wczorajszym wpisie na blogu, wstawiłam na dole, zapraszam.
A dzisiaj jesteście już gotowi do działania? Mam nadzieję, że tak.
Zaczniemy od polskiego.
Wczoraj utrwalaliście pisownię wyrazów z ó w tekście. Dziś to samo zrobimy z wyrazami z u.
Przepiszcie poniższy tekst i zilustrujcie każdą z jego czterech części - tak samo, jak wczoraj. Pamiętajcie o sprawdzeniu swojej pracy oraz o poprawieniu każdej litery u na czerwono.
Czas na przerwę. Przejdźcie się po pokoju, zróbcie 10 głębokich skłonów. Teraz głęboko pooddychajcie. I koniecznie napijcie się wody!
Czas na matematykę. Dziś wrócimy do umiejętności dodawania i odejmowania. Wpiszcie brakujące liczby. Kartę można wydrukować lub przerysować.
To zadanie na myślenie. Trzeba na każdej planszy połączyć takie same figury, przestrzegając wszystkich poniższych zasad:
* przechodzimy przez kolejne pola w pionie lub w poziomie;
* wykorzystujemy na każdej planszy wszystkie pola;
* każde pole można wykorzystać tylko raz;
* linie łączące figury nie mogą się przecinać;
* koła łączymy linią czerwoną;
* trójkąty łączymy linią niebieską.
Planszę można wydrukować lub przerysować.
Jak Wam poszło? Daliście radę? Myślę, że tak :) Teraz zróbcie sobie przerwę, w czasie której napijcie się wody i przygotujcie następujące rzeczy:
* kartka gładka A4 (z bloku lub do ksero);
* kostka do gry;
* czarny flamaster;
* ołówek;
* cienkopisy lub długopisy lub porządnie zaostrzone kredki lub porządnie zaostrzony ołówek (do kredek i ołówka potrzebna będzie też temperówka).
Na białej kartce zróbcie taką planszę, odrysowując własną rękę i dzieląc kartkę liniami. Użyjcie czarnego flamastra. Zwróćcie uwagę na malutkie cyferki, są potrzebne - napiszcie je lekko ołówkiem. Uwaga! Tej karty nie można drukować, każdy ma ją wykonać własnoręcznie.
Teraz czas na zabawę graficzną: rzucacie kostką i pole nr 1 (ta małą cyferka) ozdabiacie wzorem zgodnym z kartą i wyrzuconymi oczkami. Tak postępujecie z kolejnymi polami, za każdym razem rzucając kostką, aby dowiedzieć się, jakiego wzoru użyć do ozdabiania danego pola. Pracę wykonujecie cienkopisami, długopisami, kredkami lub ołówkiem - można używać różnych kolorów lub jednego, decyzja należy do Was. Pole nr 9, czyli rękę, ozdabiacie według własnego pomysłu. Pracujcie powoli, starannie odtwarzając wylosowany wzór.
Oto karta wzorów:
Ależ jestem ciekawa Waszych prac! Za pomysł i przygotowanie grafik dziękuję Pani Agnieszce Jachymek.
To już wszystko na dzisiaj. Dziękuję za wszystkie SMSy i MMSy od Was, z pracami i z pozdrowieniami. Przesyłam Wam mnóstwo uśmiechów i uścisków. Pamiętajcie, że jesteśmy wciąż razem!
Wasza Pani Basia
Super pomysły wspaniałej nauczycielki, której kreatywność nieustannie podziwiam. Przesyłam pozdrowienia z Białegostoku całej klasie II a. 😊
OdpowiedzUsuńWitam. Skarbnica wiedzy. Jestem pod wrażeniem pomysłowości i profesjonalizmu! Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńZadanie do myślenia było super!
OdpowiedzUsuńDzięki pani Basiu.
Pozdrawiam Bolek