poniedziałek, 27 kwietnia 2020

Lekcje 28 kwietnia 2020r.

Dzień dobry!
Wyspani? Umyci? Najedzeni? Gotowi do pracy? Cztery razy tak słyszę? No to zaczynamy 😃

Dziś przed Wami zegarowe wyzwanie i odpowiadanie na pytanie: która godzina?
Obejrzyjcie filmik.


Przypomnijmy sobie, jak zapisać godzinę - tu pokazuję jeden wzór, ale w zeszycie znajdziecie trzy różne sposoby. Dzisiaj potrzebny nam będzie tylko jeden, ja wybrałam akurat ten.


Jak odczytujemy te godziny? Spróbujcie najpierw sami to zrobić, potem sprawdźcie, zaglądając do zapisu poniżej, czy się Wam udało.
  1. siódma dziesięć lub dziesięć po siódmej
  2. dziesiąta dwadzieścia lub dwadzieścia po dziesiątej
  3. trzecia trzydzieści pięć lub za dwadzieścia pięć czwarta
  4. pierwsza pięćdziesiąt lub za dziesięć druga
  5. dziewiąta pięć lub pięć po dziewiątej
  6. piąta czterdzieści pięć lub za piętnaście szósta lub za kwadrans szósta
Czas na przerwę. Zróbcie kilka głębokich wdechów i wydechów. Poszukajcie zegarków domowych i odczytajcie godzinę na nich na co najmniej dwa sposoby. Napijcie się wody.

Przygotujcie zeszyty do matematyki.
Najpierw zapiszcie temat lekcji, tytuł zajęć, czyli: Która godzina? Warto zrobić to w ramce i/lub kolorowymi ozdobnymi literami.
Następnie zróbcie tak:
  • Przerysujcie pierwszy zegar z planszy z wskazówkami (uważajcie na prawidłowy układ wskazówek!).
  • Pod zegarem zapiszcie godzinę jednym sposobem - tak jak jest na planszy.
  • Pod godziną zapiszcie słownie, jak odczytujemy tą godzinę, wszystkimi sposobami - tak jak jest w moim zapisie.
  • Pod spodem narysujcie drugi zegar z wskazówkami,
  • Pod zegarem zapiszcie godzinę cyfrowo.
  • Pod zapisem cyfrowym przepiszcie, jak ją odczytać słownie.
  • I tak po kolei zróbcie z wszystkimi sześcioma zegarami.
A teraz sześć kolejnych zegarów - podam Wam, którą godzinę mają wskazywać, a Wy macie:
  • narysować zegar
  • narysować prawidłowo wskazówki
  • zapisać godzinę cyfrowo
  • przepisać odczyt godziny słownie

Czyli ta część notatki będzie wyglądała tak samo, jak część pierwsza: zegar z wskazówkami, godzina cyfrowo, godzina słownie i tak kolejno sześć razy.
Uważajcie na poprawność zapisu! Godziny słownie macie wszędzie napisane, tylko je przepisujecie, więc nie może się w nich pojawić żaden błąd!
Które godziny mają wskazywać Wasze zegarki?


Napracowaliście się bardzo solidnie, więc czas na odpoczynek - przerwa na zdrową przekąskę, spacer po domu, zabawę z domowym zwierzakiem lub ulubioną zabawką.

Przygotujcie zeszyty do polskiego. Przed Wami plansza z obrazkiem i rozsypanką zdaniową. Z rozsypanki należy ułożyć poprawny, zgodny z poznanym schematem opis owocu, znajdującego się na ilustracji. Opis należy przepisać do zeszytu - starannie i bezbłędnie. Należy również wykonać rysunek. Można sobie pomóc, drukując planszę, wycinając zdania i układając je. Pamiętajcie o sprawdzeniu poprawności wykonanego zadania!


To wszystko na dziś.... A nie, jeszcze coś. Wczoraj obiecałam Wam, że dzisiaj sprawdzimy Wasze rysunki, robione według mojego opisu. Popatrzcie:


Widać, że kwiatki są do siebie podobne - to znaczy, że opis był dokładny i pozwalał na odtworzenie obrazka zgodnie z intencją (czyli zamiarem - Tymek, nowe słówko dla Ciebie 😀) osoby piszącej. Pojawiły się w kilku pracach błędy, wynikające z nieuwagi osób czytających i rysujących. Pierwszy z nich to nieuwzględnienie informacji, że kwiatek został narysowany na białej kartce, a drugi to narysowanie listków nie na samym dole łodyżki, tylko w jej połowie. Piszę Wam o tym, żebyście zapamiętali, że w opisie ważne są wszystkie szczegóły.

A teraz to już naprawdę wszystko. Pozdrawiam Was gorąco. Do jutra!

                                                                                                            Wasza Pani Basia

3 komentarze:

  1. Dzisiaj najbardziej podobało mi się opisywanie banana.
    Bolek

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj podobało mi się opisywanie banana 😎😎😎🐶🐶🐶 pozdrawiam Maciek

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podobało rysowanie zegarów. Pozdrawiam wszystkich Bruno

    OdpowiedzUsuń