Wyspani? Umyci? Najedzeni? Gotowi do pracy? Cztery razy tak słyszę? No to zaczynamy 😃
Dziś przed Wami zegarowe wyzwanie i odpowiadanie na pytanie: która godzina?
Obejrzyjcie filmik.
Przypomnijmy sobie, jak zapisać godzinę - tu pokazuję jeden wzór, ale w zeszycie znajdziecie trzy różne sposoby. Dzisiaj potrzebny nam będzie tylko jeden, ja wybrałam akurat ten.
Jak odczytujemy te godziny? Spróbujcie najpierw sami to zrobić, potem sprawdźcie, zaglądając do zapisu poniżej, czy się Wam udało.
- siódma dziesięć lub dziesięć po siódmej
- dziesiąta dwadzieścia lub dwadzieścia po dziesiątej
- trzecia trzydzieści pięć lub za dwadzieścia pięć czwarta
- pierwsza pięćdziesiąt lub za dziesięć druga
- dziewiąta pięć lub pięć po dziewiątej
- piąta czterdzieści pięć lub za piętnaście szósta lub za kwadrans szósta
Przygotujcie zeszyty do matematyki.
Najpierw zapiszcie temat lekcji, tytuł zajęć, czyli: Która godzina? Warto zrobić to w ramce i/lub kolorowymi ozdobnymi literami.
Następnie zróbcie tak:
- Przerysujcie pierwszy zegar z planszy z wskazówkami (uważajcie na prawidłowy układ wskazówek!).
- Pod zegarem zapiszcie godzinę jednym sposobem - tak jak jest na planszy.
- Pod godziną zapiszcie słownie, jak odczytujemy tą godzinę, wszystkimi sposobami - tak jak jest w moim zapisie.
- Pod spodem narysujcie drugi zegar z wskazówkami,
- Pod zegarem zapiszcie godzinę cyfrowo.
- Pod zapisem cyfrowym przepiszcie, jak ją odczytać słownie.
- I tak po kolei zróbcie z wszystkimi sześcioma zegarami.
- narysować zegar
- narysować prawidłowo wskazówki
- zapisać godzinę cyfrowo
- przepisać odczyt godziny słownie
Uważajcie na poprawność zapisu! Godziny słownie macie wszędzie napisane, tylko je przepisujecie, więc nie może się w nich pojawić żaden błąd!
Które godziny mają wskazywać Wasze zegarki?
Napracowaliście się bardzo solidnie, więc czas na odpoczynek - przerwa na zdrową przekąskę, spacer po domu, zabawę z domowym zwierzakiem lub ulubioną zabawką.
Przygotujcie zeszyty do polskiego. Przed Wami plansza z obrazkiem i rozsypanką zdaniową. Z rozsypanki należy ułożyć poprawny, zgodny z poznanym schematem opis owocu, znajdującego się na ilustracji. Opis należy przepisać do zeszytu - starannie i bezbłędnie. Należy również wykonać rysunek. Można sobie pomóc, drukując planszę, wycinając zdania i układając je. Pamiętajcie o sprawdzeniu poprawności wykonanego zadania!
A teraz to już naprawdę wszystko. Pozdrawiam Was gorąco. Do jutra!
Wasza Pani Basia
Dzisiaj najbardziej podobało mi się opisywanie banana.
OdpowiedzUsuńBolek
Dzisiaj podobało mi się opisywanie banana 😎😎😎🐶🐶🐶 pozdrawiam Maciek
OdpowiedzUsuńBardzo mi się podobało rysowanie zegarów. Pozdrawiam wszystkich Bruno
OdpowiedzUsuń