Mam nadzieję, że u Was wszystko w porządku. U mnie niestety nie do końca, moja Mama musiała mieć operację, martwię się o Nią, dlatego z góry Was przepraszam, jeśli zdarzy się, że z opóźnieniem odpowiem na Wasze wiadomości. Piszę Wam o tym, bo zawsze szczerze ze sobą rozmawialiśmy o naszych ważnych sprawach i chciałabym, żebyście wiedzieli, dlaczego takie opóźnienia mogą się zdarzyć. Ale będziemy pracować normalnie, nie martwcie się. Mam nadzieję, że jesteście już gotowi do działania, więc zaczynamy!
Dziś przed Wami nowy temat gramatyczny. Obejrzyjcie teraz filmik, który nagrałam specjalnie dla Was.
Wasze zadanie to wykonanie notatki o przymiotniku razem ze mną - najlepiej jeszcze raz włączcie filmik. Przygotujcie zeszyty do polskiego, otwórzcie je tak, aby miały wolne dwie sąsiadujące ze sobą strony. Notatka ma zawierać treści tylko z pierwszej planszy z filmiku. Oczywiście możecie używać kolorów. Pamiętajcie, aby pisać wyraźnie i bezbłędnie, notatka ma być czytelna. Na koniec, jak zawsze, sprawdźcie swoją pracę.
Czas na przerwę. 10 przysiadów, 10 pajacyków, 10 dużych wody łyków. Krótki spacer po pokoju, 10 głębokich wdechów i wracamy do zajęć.
Podsumujmy. Znacie już trzy części mowy: rzeczownik, czasownik, przymiotnik. Rzeczownik odpowiada na pytania: kto? co?, czasownik odpowiada na pytanie: co robi?, a przymiotnik odpowiada na pytania: jaki? jaka? jakie? Teraz przed Wami zadanie, w którym wykorzystacie te wiadomości.
Oto plansza z sześcioma obrazkami. Wasze zadanie to ich narysowanie w zeszycie do polskiego i podpisanie zgodnie z wzorem, który znajduje się na obrazku pod planszą. Zaczynacie od przerysowania i przepisania przykładu, a potem wykonujecie dalszą część zadania.
Jeśli już macie w zeszytach narysowanych siedem obrazków, a pod każdym z nich napisane trzy linijki tekstu zgodnie z wzorem, czas na przerwę. Może zdrowa przekąska? Pobawcie się kilka minut, odpocznijcie od gramatyki i naszykujcie zeszyty do matematyki.
Teraz poutrwalamy mnożenie. Karty do poniższych zadań możecie wydrukować lub przerysować. Przepiszcie polecenia, a pod każdym z nich wklejcie odpowiednią kartę.
Pokoloruj na żółto pola z liczbami, które są wynikami mnożenia przez siedem.
Pokoloruj na jasnoniebiesko pola z liczbami, które są wynikami mnożenia przez osiem.
Przypominam, że do wieczora czekam na zadania z piątku, czyli na Wasze rysowanko-rymowanki o mnożeniu - dziękuję za te już przesłane.
Przerwa na kilka łyków wody, bo przed nami...
Zatańczcie co najmniej trzy razy!
I to wszystko na dzisiaj. Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i czekam na zdjęcia z dzisiejszymi zadaniami. Jeśli macie pytania, zawsze możecie je zadawać w komentarzach - na każde odpowiem.
Wasza Pani Basia
Dziś bardzo podobał mi się taniec, pozdrawiam klasę i Panią Basię
OdpowiedzUsuńBartek
Dzisjasze zadania były bardzo fajne. Napewno wszytko będzie dobrze z Pani mamusią. Niech Pani pozdrowi od nas wszystkich mamę i życzy dużo zdrowia. Panią też pozdrawiamy. Nie mogę się doczekać kiedy wrócimy do szkoły.
OdpowiedzUsuńMaja
Dziękuję Majeczko, przekażę pozdrowienia. Ja też bardzo tęsknię za Wami i za szkołą.
UsuńWspółczuje Pani operacji Mamy i życzę jej dużo zdrowia Amelia
OdpowiedzUsuńDziękuję Ci bardzo Amelko i ściskam Cię gorąco.
UsuńBardzo ciekawe były dzisiejsze lekcje.
OdpowiedzUsuńSmutno mi z powodu Pani mamy☹️, życzę dużo zdrowia dla mamy.
Pozdrawiam Pani mamę, Panią i całą moją klasę😗😊🙂♥️
Dziękuję za życzenia zdrowia i pozdrowienia, przekazałam je Mamie, również dziękuje.
UsuńProszę Pani najbardziej podobała mi się notatka o przymiotniku.Natasza.
OdpowiedzUsuńCieszę się :) Mam nadzieję, ze moja opowieść była jasna i że rozumiecie, co to jest przymiotnik.
UsuńŻycze zdrowia dla Pani mamy i aby nie miała korona wirusa pozdrawiam całą 2A i panią basie
OdpowiedzUsuńDziękuję w imieniu swoim i Mamy Kubusiu - na szczęście wirus nas omija jak do tej pory.
Usuń