niedziela, 26 kwietnia 2020

Lekcje 27 kwietnia 2020r.

Dzień dobry!
Mam nadzieję, że wypoczęliście w czasie weekendu i nabraliście energii do pracy na kolejne cztery dni. Zaczynamy więc kolejny tydzień naszych blogowych lekcji.

Otwórzcie szeroko okna i stańcie na środku pokoju. Zróbcie:
  • 8 głębokich wdechów i wydechów
  • 8 przysiadów
  • 8 pajacyków
  • 8 głębokich skłonów z wyprostowanymi kolanami
  • 8 podskoków w górę z pozycji żabki (przysiad z kolanami na zewnątrz)
  • 8 skłonów na osiem w siadzie rozwartym (znacie to ćwiczenie z lekcji)
  • 8 brzuszków
  • 8 głębokich wdechów i wydechów
Teraz napijcie się wody, usiądźcie przy biurkach, naszykujcie zeszyty do polskiego i piórniki i skoncentrujcie się - przed nami nowy temat, a mianowicie tworzenie opisów.
Słowo opis na pewno jest Wam znane - opis jako forma wypowiedzi pisemnej jest podaniem jak największej ilości informacji o opisywanej osobie, zwierzęciu lub rzeczy w uporządkowanej formie. Specjalnie dla Was narysowałam ułatwiajkę do tworzenia opisów - zamieszczam ją poniżej, a Waszym zadaniem jest narysowanie własnej w zeszycie.


Chwila przerwy. Na kilka łyków wody i trochę ruchu. Może zajrzycie do Klekusiowa - bocian będzie ważnuym elementem kolejnego zadania.

Popatrzcie - przygotowałam dla Was zadanie, w którym należy uzupełnić opis bociana, uzupełniając zdania o odpowiednie wyrazy z ramki. Proszę, abyście w zeszytach napisali ten opis - bez pytań pomocniczych w nawiasach, już we właściwym brzmieniu. Możecie sobie najpierw wydrukować kartę i uzupełnić ją, aby było Wam łatwiej wykonać zadanie, ale w zeszytach ma się znaleźć tylko właściwy opis. Na karcie brakuje dwóch elementów - tytułu i zakończenia Najpierw więc zapisujecie tytuł, czyli: bocian biały. Natomiast zakończenie musicie stworzyć samodzielnie. To ma być jedno zdanie: czy lubicie bociany i, to bardzo ważne, dlaczego (dlaczego je lubicie lub dlaczego ich nie lubicie). Jeśli jakiś wyraz będzie sprawiał Wam trudność w pisowni, skorzystajcie ze słowniczków ortograficznych. Pamiętajcie też, żeby, jak zawsze, po zakończeniu pracy sprawdzić jej poprawność.


Ponownie czas na przerwę. Jeśli macie ochotę, zjedzcie warzywo lub owoc. Przejdźcie się po domu, możecie chwilę pobawić się ze swoim domowym zwierzątkiem, jeśli je macie. Koniecznie napijcie się wody.

Teraz odwrotne ćwiczenie. Ja przygotowałam dla Was opis - przeczytajcie go uważnie i na jego podstawie wykonajcie rysunek.Opis nosi tytuł wiosenny kwiatek pani Basi.


Sprawdzimy jutro, czy Wasze rysunki będą zgodne z moim opisem - powinny być podobne do siebie.

A teraz przygotujcie zeszyty do matematyki.
Popatrzcie - przed Wami karta z działaniami. Nie, nie wklejamy jej - polecenie do zadania znajdziecie pod obrazkiem.


Na karcie znajdują się dwadzieścia cztery działania i piętnaście wyników.Waszym zadaniem jest uporządkowanie działań według wyników rosnąco - czyli od najmniejszego do największego - i zapisanie ich w takiej właśnie kolejności (wraz z wynikami). Po wykonaniu tej części zadania odszukajcie wśród wyników jeden taki, który nie został użyty ani razu - zapiszcie w zeszycie pod spodem dwa mnożenia, których wynikiem będzie właśnie ta liczba.

I to już wszystko na dzisiaj. Dziękuję za wspólnie spędzony czas i pozdrawiam Was bardzo serdecznie. Do jutra!

                                                                                            Wasza Pani Basia

3 komentarze:

  1. Dzisiaj najbardziej podobało mi się jak rysowałem kwiatka.
    Bolek

    OdpowiedzUsuń
  2. Z przyjemnością i szybko odrobiłem dzisiejsze zadania!
    Pozdrawiam!
    Tymek

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziś fajne lekcje, i podobała się mi gra z kółka matematycznego.
    Bartek

    OdpowiedzUsuń