Potem sprawdziliśmy, czy jest to baśń, przypominając sobie cechy baśni i dopasowując do nich elementy z "Królowej Śniegu".
Następnie wspólnie stworzyliśmy plan baśni, formułując i zapisując jego kolejne punkty. Powstało ich szesnaście:
1. Kaj i Gerda bawią się w ogrodzie przy domu.
2. Diabły niosą zaczarowane lustro do Króla Orłów.
3. Okruchy lustra psują świat.
4. Królowa Śniegu w saniach porywa Kaja.
5. Gerda wrzuca do rzeki czerwone trzewiki i płynie łódką.
6. Gerda mieszka w chatce Finki, która czesze ją zaczarowanym
grzebieniem.
7. Gerda dociera do zamku i spotyka się z Krukami.
8. Królewicz i Królewna słuchają opowieści Gerdy i dają jej karocę.
9. Rozbójnicy napadają na Gerdę.
10. Mała Rozbójniczka wypuszcza Gerdę i daje jej renifera.
11. Gerda spotyka Laponkę, która jej pomaga.
12. Czarodziejka mówi Gerdzie,
że ma moc do pokonania zła Królowej Śniegu.
13. Gerda w zamku Królowej Śniegu spotyka Kaja i dzięki łzom ratuje go.
14. Kaj i Gerda wracają do domu.
15. Herszt z córką przyjeżdża do miasteczka dzieci i zostaje kowalem.
16. Wiele lat później babcia Gerda opowiada swoim wnukom o sile
przyjaźni i miłości.
Potem losowaliśmy numerki (niektóre pojawiły się w losach dwa razy), aby jedną ze scen zilustrować i stworzyć w ten sposób klasową historyjkę obrazkową tej baśni. Mogliśmy się wymieniać losami, a osoby, które miały te same numerki, musiały się porozumieć, jak podzielić swoją pracę, aby pokazać dwie sceny, zawarte w jednym punkcie planu.
Następnie przyszedł czas na rysowanie - jak najstaranniej, jak najpiękniej, bo przecież od każdego z nas zależy końcowy efekt pracy.
I tak powstała nasza klasowa wystawa "Królowa Śniegu".
Jest piękna!
Świetny pomysł, chyba też go wykorzystam, gratuluję.
OdpowiedzUsuńOj tak! PRZEPIĘKNA!
OdpowiedzUsuń